D-Mærket
D-mærket med Solutionlab
Det er OGSÅ en god forretning
Undersøgelser viser at SMV virksomheder der vælger at implementerer IT-sikkerhed, oftest får optimeret deres generelle IT anvendelse.
Så det at igangsætte et arbejde med IT-/Cybersikkerhed, oftest ender med en optimering der giver en økonomisk gevinst, fremfor fordyrende driftsomkostninger.
Derfor betragter vi det som vores fornemmeste opgave, når vi hjælper vores kunder, at se hele arbejdet om IT og IT sikkerhed i et samlede perspektiv, der giver forretningsmæssig gevinst.
Vi er eksperter, og distancere os fra ”klassiske” konsulenter fra større konsulentvirksomheder, hvor PowerPoint præsentationer og tåget snak, er den del af en stor faktura.
Vi er selv ejet og drevet som SMV, og vi ved godt at man gerne vil se hurtige resultater til en fair pris, fremfor alenlange projekter, som ingen kender virkningen af.
D-mærket med Solutionlab
Hvordan bliver man D-Mærket?
For at blive D-Mærket skal en virksomhed gennemgå en proces, der består af seks trin:
- Registrering: Virksomheden opretter sig i D-Mærkets gratis selvevalueringsværktøj.
- Indplacering og kriterier: Virksomheden får tildelt det antal kriterier og krav, som passer til dens størrelse, branche og type af digitale tjenester.
- Selvevaluering: Virksomheden besvarer spørgsmål om, hvordan den lever op til de tildelte kriterier og krav. Virksomheden kan også få hjælp af en rådgiver eller en certificeret D-Mærket partner.
- Anmodning og betaling: Virksomheden anmoder om at blive D-Mærket og betaler et årligt gebyr, der afhænger af virksomhedens størrelse og antal kriterier og krav.
Mere end sikkerhed
Hvad får man ud af at være D-Mærket?
At være D-Mærket giver en række fordele for både virksomheden og dens kunder:
- Skaber værdi for virksomheden: D-Mærket er en enkel og tillidsfuld guide, der gør det nemt for virksomheden at håndtere data sikkert og ansvarligt og derefter skilte med det. D-Mærket kan også være med til at styrke virksomhedens konkurrenceevne, innovation, omdømme og kundeloyalitet.
- Skaber digital tillid hos forbrugeren: Det giver forbrugeren tillid til deling og anvendelse af data og til, at virksomheden med Mærket behandler data sikkert og ansvarligt. D-Mærket gør det også lettere for forbrugeren at vælge de digitale tjenester, der passer til hans eller hendes behov og værdier.
- Skaber et stærkere digitalt Danmark: D-Mærket gør digital tillid til et positivt konkurrenceparameter og en dansk styrkeposition. D-Mærket bidrager til at fremme en digital kultur, hvor data bruges til at skabe værdi for både virksomheder og samfund, uden at gå på kompromis med sikkerhed og etik.